آسیب پذیری ها

 جهت مشاهده آخرین آسیب پذیری ها کلیک کنید

دریافت فایل

جهت ورود به قسمت دریافت فایل کلیک کنید

 پیگیری رخداد

 جهت ثبت گزارش رخداد  یا پیگیری گزارش کیک کنید

تحلیل ها

جهت دریافت گزارشات تحلیل کلیک کنید

غول های فن آوری هشدار می دهند لایحه امنیت سایبری می تواند حریم خصوصی کاربران را تضعیف کند

فیس بوک، گوگل ، یاهو می گویند به اشتراک گذاری اطلاعات امنیت سایبری تحت لایحه مجلس سنا، می تواند "خسارات جانبی" برای "اشخاص ثالث بی گناه" ایجاد کند.
برخی از بزرگترین نام ها در تکنولوژی از جمله گوگل، یاهو، فیس بوک و T-Mobile، بر ضد لایحه بحث برانگیز امنیت سایبری به پا خواسته اند با این استدلال که این لایحه نمی تواند از حریم خصوصی کاربران محافظت کند و می تواند "خسارات جانبی" برای "اشخاص ثالث بی گناه" ایجاد کند.

در نامه ی سرگشاده ای که در روز پنج شنبه در انجمن کامپیوتر و ارتباطات صنعت(CCIA) منتشر شد، یک گروه تجاری به نمایندگی از آن ها و چند شرکت بزرگ فناوری دیگر از جمله eBay و RedHat، قاطعانه در برابر لایحه به اشتراک گذاری اطلاعات امنیت سایبری(Cisa) ایستادند.
این لایحه ، که حمایت هر دو حذب را داراست، می خواهد در میان موارد دیگر به شرکت ها اجازه دهد که اطلاعات شخصی کاربرانشان را با دولت آمریکا برای مصونیت از تنظیم کننده ها و قانون آزادی اطلاعات مبادله کنند. این لایحه آخر این ماه در سنا به رای گذاشته خواهد شد.
Bijan Madhani مشاور سیاست CCIA نوشت" همانگونه که اخیرا نوشته شده است CCIA قادر به حمایت از Cisa نیست. مکانیزم تجویز شده توسط Cisa برای اشتراک گذاری اطلاعات تهدید سایبری به اندازه ی کافی از حریم خصوصی کاربران محافظت نمی کند، یا به طور مناسبی اجازه استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با دولت را محدود نمی کند. علاوه بر این، لایحه به نهاد ها اجازه می دهد. به استخدام شبکه دفاعی اقدام کنند که ممکن است باعث خسارت جانبی به سیستم های اشخاص ثالث بی گناه شود. "
سناتور Ron Wyden گفت: CCIA برخی از بزرگترین نام ها در تکنولوژی و مخالفت آن ها با نسخه ی فعلی Cisa را نشان می دهد و آن را یک اتفاق مثبت برای کسانی از ما که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت مبارزه می کنیم می داند. این شرکت ها به این درک رسیدند نشان دادن نقص سیاست های "امنیت سایبری" که به حریم خصوصی کاربران تجاوز می کند و کار اندکی برای جلوگیری از هک های پیچیده انجام می دهد برای آن ها بد و غیر قابل دفاع است. با ایستادگی در مقابل این لایحه، اعضای CCIA ، متشکل از گوگل، یاهو و فیس بوک، با بیانیه ای روشن اعلام داشتند که آن ها کاربران خود را حمایت می کنند.
این لایحه در اصل به عنوان راهی برای اجازه دادن به شرکت ها ارائه شد تا بتوانند اطلاعات کاربران "گمنام" را با وزارت امنیت داخلی(DHS) به اشتراک بگذارند. خودDHS در مقابل این لایحه ایستاد چرا که ممکن است خودش نیز مجبور به دادن اطلاعات به "شرکت های وابسته" عمدتا شامل FBI و NSA شود.
Cisa نگرانی هایی را درباره ی نظارت میان کارشناسان صنعت مطرح کرد.
Evan Greer مدیر گروه سیاسی فعال مبارزه برای آینده که مدت هاست با این لایحه مخالف است نوشت"اعضای کنگره باید به این موضوع توجه کنند: هیچ کس این لایحه را نمی خواهد. نه عموم، نه کارشناسان امنیتی و نه حتی صنعت که قرار است محافظت شوند. امنیت اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی از همیشه ضعیف تر است، اگر کنگره وضعیت را بدتر کند، همه می دانند که نتیجه ی بی توجهی و فساد خواهد بود.
Lauren Weinstein ، که تاریخش با تکنولوژی و حریم خصوصی به Arpanet (جد بزرگ اینترنت) در UCLA بر می گردد گفت او لزوما باور ندارد که دولت فکری نابکارانه برنامه ریزی شده برای اطلاعات دارد همچنین او معتقد است که دولت شایستگی محافظت از اطلاعات را نیز ندارد.
Weinstein گفت: دولت ناتوانی قابل توجه ی در تاًمین امنیت برای خانه های خود را نشان داده است. ما این را دوباره ، دوباره و دوباره می بینیم. شما میدانید که موارد ویرانگر اخیر- مورد شرکت مدیریت پرسنل تا به حال مهم ترین اطلاعت مردم را به دولت داده است. در واقع یک نگرانی در میان کارشناسان داده این است که به سادگی قرار دادن چند مجموعه داده های شرکت های بزرگ در مکانی یکسان می تواند به طور فراگیر برای ایجاد پروفایل های جامع که شامل اطلاعات شناسایی شخصی می باشد استفاده شود. همچنین می تواند به طور تصادفی انجام شود.
اطلاعات کاربر با دقت سازمان دهی شده است-در درجه ی اول توسط تبلیغ کنندگان، به طوری که کاربران به دسته های مختلفی تقسیم می شوند: ممکن است یک شخص در گروهی باشد که برنامه ریزی شده است تا تبلیغات دوستداران گربه را دریافت کند، گروهی برای تغییر مارک خمیر دندان و یک گروه صاحبان هوندا. اما شرکت ها احتیاط می کنند که در زمانی که به سادگی در حال تلاش برای خدمات تبلیغاتی هستند پرونده های شخصی دیجیتالی ایجاد نکنند.
Jon Mandel که شرکتش Percision Demand (از زمانی که به AOL فروخته شد) با شبکه های تبلیغاتی همکاری می کند شرح داد: بازاریابان در حال کامپایل داده های کاربران در مکانی به اصطلاح "اتاق تمیز" هستند که من به داده ها دسترسی ندارم و یک حزب مستقل نیز به داده ها دسترسی ندارد. همه در یک اتاق تمیز است، همه در بالا و بالا، هیچ کس همه چیز را ندارد بنابرین هیچ کس نمی تواند همه ی آن را بفهمد.Mandel گفت : برنامه این است که یک کاربر بد یا یک کاربر کنجکاو می تواند روند معکوس را طی کند و دسترسی بی سابقه ای به اطلاعات شخصی پیدا کند.
برخی از شرکت ها که اجازه مشارکت خواهند داشت به موافقت از این لایحه پرداختند، به ویژه Experian ، کارگزار داده که اخیرا m15 داده از مشتریان شرکت T-Mobile را از دست داده است. این شرکت در آگوست گفت: Experia از قانونی که برای تسهیل اشتراک گذاری اطلاعات تهدید سایبری بیشتری در میان نهاد های خصوصی و دولتی است حمایت می کند.کنگره مسئولیت ایجاد تعادل برای تهسیل به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر و در نتیجه بهبود امنیت سایبری با نگرانی مهم حفظ امنیت خصوصی مشتری، را دارد.

منبع:

http://www.theguardian.com/technology/2015/oct/15/cybersecurity-bill-cisa-facebook-google-yahoo-privacy

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد